Surowy wegański jadłospis – RAW Vegan Foodbook #1

Od kiedy moje odżywianie nieco ewoluowało, mnóstwo osób pytało o to, jak obecnie wyglądają moje jadłospisy. Oczywiście nadal, niezmiennie od ponad 5 lat, odżywiam się całkowicie na surowo, nadal bardzo wysoko węglowodanowo, nadal szamię mnóstwo kalorii i tak naprawdę wygląda to bardzo podobnie, jak wcześniej – nudno, monotonnie i jak najprościej. Kilka miesięcy temu doszła jedna mała zmiana, o której już nieraz wspominałam – dorzuciłam w codziennej diecie źródła tłuszczu. Najczęściej jest to awokado, zdarzał się i kokos. Nadal spokojnie mieszczę się w proporcjach 80/10/10. Moja ogólna kaloryczność jest na tyle wysoka, że tłuszcze nie przekraczają 10% kalorii, nawet jeśli na talerzu ląduje całe awokado.

I na dzień dzisiejszy jak najbardziej uważam, że źródła tłuszczu także warto dorzucać na surowej diecie – szczególnie u kobiet są one ważne. Eliminowanie całkowicie tego makroskładnika to niekoniecznie najlepsza dla organizmu decyzja, dlatego warto w rozsądnych i nieprzesadzonych ilościach te tłuszcze spożywać.

 

Cały czas, także niezmiennie od lat, odżywiam się w systemie Intermittent Fasting z 4-godzinnym oknem żywieniowym (20h post / 4h jedzenie). Po jadłospisie można wnioskować, że konsumuję 4 posiłki, jednak równie dobrze można je uznać za jeden wielki posiłek, ponieważ odstępy czasowe między nimi są ograniczone jedynie do przygotowania (czyli umycia i pokrojenia) kolejnych owoców/warzyw.

 

Czerwcowy foodbook

Suplementy:

  • Witamina B12 1500 mcg
  • Witamina D3 5000 IU (trafił się akurat mało słoneczny dzień)
  • Witamina K2 MK-7 100 mcg

 

blog_a4

  • 700 ml wody z sokiem z całej cytryny

 

blog_sałatka

blog_a1

Moja standardowa warzywiasta sałatka:

  • Kiełki ciecierzycy, soczewicy, fasoli mung (sklepowe kiełki „Stir Fry”): 201 g
  • Czerwona papryka: 80 g
  • Kalafior: 228 g
  • Brokuł: 125 g
  • Pomidory malinowe: 812 g
  • Sałata rzymska: 570 g
  • Szczypiorek/dymka: 122 g
  • Sok z całej cytryny

 

blog_a2 blog_a3

  • Borówki amerykańskie: 329 g
  • Nektarynka: 93 g
  • Brzoskwinie (zwykła i ciasteczkowa): 153 g
  • Truskawki: 412 g


blog_a6

  • Świeże daktyle (Mozafati, Medjool): 749 g

 

blog_a7

  • Awokado: 136 g
  • Pomidory: 140 g
  • Sałata rzymska: 213 g
  • Trochę soku z cytryny

 

Podsumowanie kalorii, makroskładników – Cron-O-Meter:
Sok z cytryn wpisany w postaci całych owoców. Wagi owoców i warzyw zawierają oczywiście tylko to, co zostaje zjedzone – bez pestek czy „dupek” od sałaty.

 Zrzut ekranu 2017-06-24 o 17.04.16

Zrzut ekranu 2017-06-24 o 17.04.26

 

..i gdyby ktoś miał wątpliwości, co do białka i aminokwasów na surowym weganizmie:

Zrzut ekranu 2017-06-24 o 17.05.11

Share Button
  • (Visited 2 608 times, 1 visits today)